Iedereen in ons vakgebied kent ondertussen wel de term ITIL.
(Information Technology Infrastructure Library)
Voor een IT Service Desk gelden daarbij de volgende onderdelen:
Voor een IT Service Desk gelden daarbij de volgende onderdelen:
Service Support
-
Incident Management
-
Problem Management
-
Configuration Management
-
Change Management
-
Release Management
Service Delivery
-
Service Level Management
-
Availibility Management
-
Financial Management
-
IT Service Continuity Management
-
Capacity Management
Uw vraag:
Maar waar hoort nu de documentatie? in welke module?
Antwoord:
Simpel…, in allemaal, maar het zwaarte punt zal liggen bij Configuratie Management.
– Vanuit de configuratie gegevens kunt U gaan kijken welke zaken U wilt monitoren..
– Vanuit de configuratie gegevens gaat U bekijken welke zaken gewijzigd, geupgrade etc moeten worden.
– Vanuit de configuratie gegevens kunt U bekijken welke Capaciteiten aangepast moeten worden….
– enz, enz
Dus ook voor alle ITIL processen geldt dus dat er documentatie moet zijn en dat deze compleet en up-to-date is.
Dus ook voor ITIL is het documentatie proces uitermate belangrijk.